Laatste update: 24 oktober 2024
Avonturia De Vogelkelder, gelegen in Den Haag, staat bekend als de grootste dierenspeciaalzaak van Nederland. Met een enorm aanbod aan producten en diensten, is deze winkel een ware schatkamer voor iedereen die van dieren houdt. Of je nu op zoek bent naar voer voor je kat, speelgoed voor je hond of een exotische reptiel, Avonturia De Vogelkelder heeft het allemaal.
Een bezoek aan Avonturia De Vogelkelder is meer dan alleen een winkelervaring; het is een avontuur. De winkel is onderverdeeld in zeven unieke werelden, elk gewijd aan een andere groep huisdieren: Hondenwereld, Kattenwereld, Vogelwereld, Reptielenwereld, Knaagdierenwereld, Vissenwereld en de Kadowereld. Deze indeling zorgt ervoor dat je gericht kunt zoeken naar producten voor jouw specifieke huisdier, en geeft je tegelijkertijd de mogelijkheid om nieuwe dingen te ontdekken.
Met meer dan 15.000 artikelen in de online webshop, biedt Avonturia De Vogelkelder een ongeëvenaarde keuze aan dierenbenodigdheden. Van voer en verzorgingsproducten tot speelgoed en accessoires, de winkel heeft alles wat je nodig hebt voor de verzorging en het plezier van je huisdieren. De Vogelkelder is trots op de kwaliteit en diversiteit van de producten die zij aanbieden, en streeft ernaar om aan de behoeften van alle huisdieren en hun eigenaren te voldoen.
Avonturia gaat verder dan verkopen alleen; ze bieden ook educatieve en interactieve ervaringen voor bezoekers van alle leeftijden. Of je nu geïnteresseerd bent in een kinderfeestje met een natuurthema of een educatieve workshop over reptielen, er zijn talrijke activiteiten en evenementen die je kunt bijwonen. Deze evenementen bieden een geweldige kans om meer te leren over dieren en hun leefomgeving, terwijl je een leuke en memorabele tijd doorbrengt.
Gezondheid en welzijn van dieren staan centraal bij Avonturia. Daarom is er ook een dierenkliniek aanwezig waar je terecht kunt voor medische zorg en professioneel advies voor je huisdier. De deskundige medewerkers staan klaar om alle vragen te beantwoorden en je te helpen met het kiezen van de juiste producten en behandelingen voor de specifieke behoeften van je huisdier.
Voor degenen die liever thuis winkelen, biedt de uitgebreide online webshop van Avonturia De Vogelkelder een gebruiksvriendelijke manier om producten te bestellen en direct aan huis te laten bezorgen. Met gedetailleerde productbeschrijvingen en klantbeoordelingen kun je gemakkelijk een weloverwogen keuze maken. Bovendien is de webshop altijd geopend, waardoor je op elk moment van de dag je aankopen kunt doen.
Naast de winkelervaring biedt Avonturia ook de mogelijkheid om deel te nemen aan hun 'Mappa Mundia' show, een beleving voor jong en oud waarin de wonderen van de natuur worden getoond. Het is een fantastische gelegenheid om meer te leren over de biodiversiteit van onze planeet en om je te laten inspireren door de schoonheid van de natuur.
Of je nu een fervent dierenliefhebber bent of gewoon op zoek bent naar de beste producten voor je huisdier, Avonturia De Vogelkelder is een bestemming die je niet mag missen. De combinatie van een breed productassortiment, educatieve activiteiten en uitstekende klantenservice maakt het tot een unieke plek die je keer op keer zal verrassen. Bezoek Avonturia De Vogelkelder en beleef zelf dit dierenparadijs.
Amateuristisch
Ik heb dit hier een simpel emailtje met een simpele vraag naartoe gestuurd over een van de produkten uit het assortiment. Na 5 dagen wachten op antwoord ook maar hetzelfde mailtje naar de webshop info gestuurd om vervolgens na 9 dagen ook geen antwoord te krijgen. Toen maar gebeld. Erg vriendelijk zijn ze hier in ieder geval niet en ik kreeg het verwijt dat ik in mijn mailtje niet refereer naar een naam of afdeling. Ik wist niet dat wij bekenden waren?? Op de website staat gewoon [email protected] toch? Na een paar keer doorverbonden te zijn naar de juiste afdeling kreeg ik te horen dat ik mijn mailtje maar naar hun afdeling moet sturen t.a.v. (?). Waarom zo moeilijk mensen? Ik bel toch al met de juiste afdeling?
Ik denk wanneer je als bedrijf graag dingen aan de man wilt brengen dit de meest ontmoedigende manier is voor een klant. Dit nodigt mij nou niet echt uit hier iets te kopen uiteraard, maar wel om een slechte review te schrijven. Iets waar ik anders nooit de moeite voor zou nemen.
Sterke punten
geen sterke punten kunnen waarnemen
Zwakke punten
Op alle gangen van zaken om als potenciele klant antwoord te krijgen op een simpele vraag per email wordt gefaald.
Zieke doorgefokte dieren die snel doodgaan
4 muisjes gekocht en direct weer teruggebracht omdat ze onder de schurftmijt zaten. De verkoper gaf het toe en zei had dat meteen gezegd! Terwijl zij het zelf hekemaal niet gezien hadden. Ik kreeg mijn geld terug en ze zouden de muizen behandelen. 3 weken later kwam ik terug en zag deze zelfde groep muizen nog te koop staan, waarvan de helft al verkocht(!) en tot mijn grote schrik zag ik dat ze nog steeds mijt hadden. De verkoper ontkende het eerst maar zei wel dat ik ze beter niet kocht. Toen ik haar er op wees dat ze deze muizen wel gewoon aan anderen verkopen moest ze opeens weer heel snel aan het werk. Eerder daar 5 kleurmuisjes gekocht waarvan er 3 binnen enkele weken overal snelgroeiende tumoren ontwikkelden. Andere fokkers geven aan dat dit een zeer slechte lijn betreft en een erfelijk probleem is. De verkoper zegt doodleuk: kom ze maar omruilen en weigert dierenartskosten te vergoeden. Omdat ik hecht aan mijn dieren ben ik ze niet gaan omruilen en bovendien zijn er inmiddels al 2 overleden en een derde gaat bijna dood. Na meerdere verzoeken zegt avonturia de contacten te hebben verbroken met deze fokker en de muizen met mijt uit de verkoop gehaald te hebben, maar de vorige keer zeiden ze dit ook en bleek niets van waar.
Ik heb inmiddels melding gemaakt over deze misstanden bij de instanties die hier over gaan. Ik heb ook enkele decoratie stukken gekocht voor in terrarium en een huisje zat onder de houtworm en schorstunnels onder de vogelpoep!
Zwakke punten
Verkopen zieke, doorgefokte, met mijt besmette dieren die snel dood gaan en vervolgens nemen ze hier geen enkele verantwoording voor.
Verkoper beloofd keer op keer vanalles maar komt geen afspakem na en je moet er zelf achteraan zitten!
Artikelen die je koopt zitten onder de poep.
Dier met afwijking
3 jaar geleden een konijn gekocht. Na een week werd bij controle geconstateerd dat de tanden scheef groeien. Na 11 maanden, na 2 maal de voortanden te hebben bijgeslepen, de voortanden laten trekken. Een jaar later had het beestje heel veel last van plakpoep en pareltranen. Onze dierenarts vertelde dat dit het gevolg was van 'doorfokkeritus'. De kiezen moesten onder narcose bijgeslepen worden, de traanbuis doorgespoeld en er waren medicijnen nodig voor wormpjes, ontsmetting etc. Het beestje is momenteel schoon en levendig. Hij eet weer goed en lijkt veel gelukkiger. Helaas is dit tijdelijk en zal het beestje over een half jaar weer onder een zware narcose gaan om de tanden te slijpen.
Ik stel de vogelkelder aansprakelijk voor de financiele schade maar zij gaan hier niet in mee. Enkele uitspraken van de medewerker:
Ik weet dat we dieren verkopen met een erfelijke afwijking.
Ik weet niet waar we dat dier vandaan hebben.
Onze dierenarts heeft haar werkt niet goed gedaan.
Ik ga de vordering in handen geven van een jurist.
Zwakke punten
Neemt geen verantwoordelijkheid voor verkochte zieke dieren.
Verkoopt dieren met een erfelijke afwijking.
De afkomst van de dieren is de verkoper niet bekend.